هانگوگ نامه

گاه نوشت روزگار دانشجویی در کره ( هانگوگ در زبان کره ای یعنی کره)

هانگوگ نامه

گاه نوشت روزگار دانشجویی در کره ( هانگوگ در زبان کره ای یعنی کره)

کره۲

سلام

کره۲ نوشته شده در ۱۳۸۴/۱۰/۱۶


سلام مدت زیادی شد که نتوانستم دنبال مطلب را بنویسم.می خواهم در مورد رفتار کره ایها بنویسم:
۱-آنها بدون دلیل زیاد می خندد و این را صفت خوبی می دانند و وقتی  پرسیدم چرا زیاد می خندید گفتند مگر ایرادی دارد شاد باشی؟!!دقت کنید این رفتار گاهی شما را به عنوان یک ایرانی ناراحت می کند .مثل یک دیوانه یا سبک مغز که زیاد می خندد.با این حال قبل از صحبت با آنها این مردم شبیه مجسمه های متحرکی به نظر می رسند که زیاد خم و راست می شوند.
۲-آنها عادت دست دادن ندارند مگر برای اولین بار یا این که برای مدتی بسیار طولانی هم را ندیده باشید.فقط در سایر حالات خم می شوند یا کله را خم می کنند و سلام می دهند آنیون(گ) ها سه یو  و آن لبخند یا خنده بی دلیل همیشگی را دارند.
۳- اشتباه نکنید اگر دیروز یا دیشب خیلی خوش برخورد بودند دلیلی ندارد امروز هم همان طور باشند.لازم هم نیست شما کار ناراحت کننده ای انجام داده باشید.اینها شدیدا پریود دارند.
۴-تا می توانید با آنها رستوران نروید چون اصرار دارند آن غذاهای لذیذشان را بخوری و اگر به هر دلیل مثل دیدن دست و پای قطع شده زنده هشت پا که وول می خورد یا گوشت خوک یا فلفل زیاد که مثل رب غذا را قرمز کرده یا ماهی خام  یا بوی گند سوپ ترب شدیدا ناراحت می شوند.هر چند به ظاهر می خندند.مشروب به طرز وحشتناکی می خورند یعنی در حد واویلا از مشروب ۴ درصد الکل که مثل آب می خورند تا سوجو ۲۰ درصد الکل .هی بالا می زنند و هی می خندد طوری که دلت می خواهد خفه شان کنی.تازه پس از این می روند دسته جمعی خانه سر دسته یا بزرگ گروه و این کار را تا نیمه شب ادامه می دهند و ... فردایش هم شاید شدیدا کسل باشند و دنبال بهانه بگردند تا ناراحتت کنند این را خصوصا به دانشجویان یا کسانی که ایجا کار می کنند می گویم تا مواظب باشند.
غذای آنها آبپز بخار پز و پر فلفل است و شدیدا به مذاق ما ایرانیها ناخوش می آید.سوپ آبکی برنج خمیر و کاهو چینی پر فلفل(کیم چی)محبوب آنها و پای همیشگی سفره است.جالب است آنها این غذا را به تمام غذاها ترجیح می دهند و به این غذا و الکل نوشیدن افتخار می کنند.
۵-هرگز به جواب بله کره ایها اعتماد نکنید.این بله شاید نه مودبانه باشد .اینها خود را مردمی مودب و خجول می دانند و این را خوب می دانند تا این گونه رفتار کنی تا مثلا طرف مقابل ناراحت نشود اما عملا این باعث می شود شما همیشه بلا تکلیف باشید.البته اگر زرنگ باشید می توانید تا حدودی از این کار برای راحتی خود استفاده کنید.
۶-سیگار زیاد می کشند و آب دهان زیاد می اندازند در حد تهوع آور.از بیرون دادن باد از بالا یا پایین در حضور بقیه هم شرمی ندارند و عادی با آن کنار می آیند.
۷-آنها فرهنگ و زبان خود را غنی می دانند و به آن افتخار می کنند و حتی کشور خود را در زبان خودشان یا هانگول بزرگ می نامند در حالی که فکر نکنم دو کره با هم اندازه خراسان بشود.دومین میراث ملی آنها در موزه ملی به پای یک ستون تخت جمشید هم نمی رسد.
۸-بسیار دوست دارند همیشه پیروز باشند در حالی که در گذشته و حال تحت تسلط مستقیم یا غیر مستقیم دیگران بوده اند.زیاد دنبال قهرمان ملی هستند به طوری که رسوایی دکتر هوانگ در زمینه یاخته های بنیادین بیشتر از جنبه علمی از جنبه ملی مرم کره (هانگوگ  سلام)را نا امید و دلشکسته کرد.این یک شوک ملی مثل مرگ یک رهبر بود.
در کل اگر فقط و فقط در ظاهر نشان دهید انسانی کاری و فعال  هستید (درست مثل خودشان) و هر چه آنها دوست دارند شما هم دوست دارید می توانید با تکیه بر خوش رفتاری آنها با خارجی ها که فکر کنم دارد از بالا(دولت) القا می شود اوقات خوبی داشته باشید و به اهدافتا ن در اینجا برسید.